Dunamenti Sporthorgász Egyesület

Kedves Horgásztársak!

Kérjük, segítsék elő akcióink sikerre vitelét.

Horgászegyesületünk a kezelésünkben lévő Dunakeszi Kavicsbányatavon immáron ötödik éve, – azzal a nem titkolt céllal, hogy a fiatalabb korosztályok is megkedveljék a horgászatot – lehetőséget kíván biztosítani oktatási intézmények, illetve az ifjú generációval foglalkozó állami –és civil szervezetek részére, a horgászattal, környezetvédelemmel, valamint a környezettudatos neveléssel kapcsolatos rendezvényeik megrendezésére.

Örömünkre szolgál, hogy egyre több intézmény, óvoda, iskola érdeklődik tevékenységünk iránt. Ki kell emelnünk, hogy nagyban elősegíti munkánkat, hogy Dunakeszi Város Önkormányzata is segítségünkre van tevékenységünkben. A város oktatási intézményei részére a helyszínre szállítás tekintetében lehetőségeihez mérten, és természetesen előzetes egyeztetés alapján járművet biztosít.

Eddig két dunakeszi óvoda, és egy iskola vette fel a kapcsolatot velünk. A programok kidolgozása, és lebonyolítása érdekében folyamatos kapcsolatban állunk az említett intézményekkel.

De nem csak a helyi intézmények, hanem más szervezetek is kapcsolatba léptek egyesületünkkel. 2014 óta a budapesti Zirzen Janka Gyermekotthon gyermekei és nevelői a nyári vakációban rendszeresen táboroznak tavunkon. Elmondhatjuk, hogy a táboroztatás olyan mértékben sikeressé vált, hogy a gyerekek kifejezett kérésére, a tavon, évente rendezett önkéntes közösségi munkában is eredményesen vesznek részt.

2016-ban megpróbáltuk kiszélesíteni a közösségi nevelésben részesülő gyerekek részére a horgászati lehetőségek biztosítását.

A Bolyai Gyermekotthoni Központ szervezésében, Varga Jutka igazgatóhelyettes és Fűkő Ferenc nevelő, a szervezésben végzett elévülhetetlen érdemeinek eredményeképpen 2017-ben megrendezhettük a közösségi nevelésben részesülő gyermekek részére, a TÓPARTI TÓ-PARTY fantázianevű rendezvényt, ami valójában horgász-és főzőverseny volt. A rendezvényt a Gyermekközpont szervezte, mi csak a helyszínt biztosítottuk.

A sikerre való tekintettel 2018 évre is felkérést kaptunk a rendezvény helyszínének biztosítására. Ezúton szeretném tájékoztatni tisztelt horgásztársainkat, hogy a rendezvényre 2018. április 22-én kerül sor.

Ezen a napon a tó vasút oldali részének egy szakaszát lezárjuk. Ezen kívül megfelelő kísérettel, óvodás és iskolás csoportok megjelenésére is számítanunk kell. Természetesen minden rendezvényt és látogatást időben és részletesen ismertetni fogunk a halőrházon lévő hirdetőtáblán.

Kérjük szíves megértésüket és segítségüket a rendezvényeink sikeres lebonyolítása érdekében.

Ha csak minden tizedik gyereket nyerjük meg a horgászsportnak, már eredményesek voltunk.

Ismételten jelentkezem.
Ha tetszik, ha nem, az első negyedév eltelt.
Szerencsénkre részben az időjárás, részben a jó reklámtevékenység olyan bevételt eredményezett, hogy az első negyedévben a haltelepítés mennyiségét a tervezettnél, ha nem is sokkal, – 500 kilogrammal – túl tudtuk teljesíteni.

Eljött hát március 29. napja, az első negyedév utolsó telepítése.
Az eredményes negyedévnek köszönhetően a tervezett 2500 kg. hal helyett 4330 kg-ot, hétköznapi fogalmazásban 25 mázsa helyett, majdnem a kétszeresét 43,3 mázsát tettünk a tóba. Mivel a szakemberek szerint egy adott vízterületre minden korosztályú hal kihelyezése szükséges, a mai telepítésben kétnyaras állomány is volt.
Bizonyságul néhány fénykép:

A fenti fotók a felrakodáskor készültek.

Látogassatok el az egyesület facebook oldalára is.

Mindenkit várunk egy kiadós pecára.

Valamennyi látogatónknak kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánunk

A hírhozó
V.A Lucky

Kedves Horgásztársak!

Amint az a honlapunkon látható a 2018. évi rendszeres telepítések megkezdését március 8-ra terveztük.
Sajnos a meteorológia közbeszólt. Nem csak a mi tavunkat, de a beszállítónk vizét is még jég borítja. Ezért az első telepítés időpontját meg kellett változtatnunk. Remélve, hogy az időjárás kedvezőre fordul idei első telepítésünk március 12-én (hétfőn) 13.00 és 15.00 óra között, a következő pedig két nap múlva, március 14-én (szerdán) szintén 13.00 és 15.00 óra között lesz.
A meghirdetett mennyiség nem változik. Mindkét alkalommal 2000 kg – 2000 kg ponty kerül kihelyezésre, várhatóan 1,8 – 3 kg átlagsúlyban.

Amennyiben március 15-én olyan idő lesz, feltehetően szép fogásoknak nézünk elébe. A telepítésre is és egy (vagy több) kellemes horgászatra is mindenkit szeretettel várunk.

Tájékoztató

Nevezési díj:

tagoknak: 2.500.-Ft/fő

külső nevezőknek: 3.500.- Ft/fő

Szeretettel várunk minden versenyezni szerető, és a jó hangulathoz szívesen hozzájáruló horgásztársat.

A szabályokról és a díjakról később (de még időben) adunk részletes tájékoztatást.

Társadalmi Munka 2018.04.07.-én

2018. évi telepítési terv

Telepítések ütemezése I-VI. hó

1. 2018. március 8. (csütörtök) Ponty 2000 kg.
  2. 2018. március 14. (szerda) Ponty 2000 kg.
  3. 2018. március 29. (csütörtök) Ponty 1500 kg.
  4. 2018. április 11. (szerda) Ponty 1500 kg.
  5. 2018. április 25. (szerda) Ponty 1500 kg.
  6. 2018. május 09. (szerda) Ponty 1000 kg.
  7. 2018. május 16. (szerda) Ponty 1500 kg.
  8. 2018. június 20. (szerda) Ponty 2000 kg.

Amint a fenti számokból látható, egyesületünk az első félévben 130 mázsa ponty kihelyezését tervezi. Erre a mennyiségre a pénzügyi fedezet megvan.

A második félévi kihelyezendő halmennyiségre, – aminek egy része keszeg, valamint ragadozóhal – a pénzügyi bázist az első félévi bevételeink biztosítják. A tavalyi év számításai alapján a második félévben megközelítőleg ugyanennyi halat tudunk telepíteni.

Nyomatékosan felhívnám a figyelmet arra, hogy ezek az időpontok tervezett telepítési napok, melyeket igyekszünk betartani. Előfordulhat, hogy rajtunk kívül álló okok miatt a telepítések napjai, és nem számottevő mértékben mennyiségei is változhatnak.

Ezért kérem, figyeljék a honlapot és a Dunamenti Sporthorgász Egyesület facebook oldalát (https://www.facebook.com/dkto.eu/) ahol az esetleges változások, időben kihirdetésre kerülnek.

Pergel László
üzemeltetési felelős
tógazda

fejléc

Dunamenti Sporthorgász Egyesület – 2120 Dunakeszi, Külterület 95/8 hrsz.

Meghívó

Kedves Horgásztársunk!

Egyesületünk, 2018. február 03-án 09:00 órakor – az eddigiektől eltérő helyszínen, – Dunakeszi, Radnóti Miklós Gimnázium aulájában, Dunakeszi, Bazsanth Vince u. 10. szám alatt a tartja zárszámadó Közgyűlését, melyre ezúton tisztelettel meghívom.

Napirend:

• Az Elnökség beszámolója a 2017-ben végzett munkáról. (Ea: Elnök)
  • 2017. évi zárszámadás beterjesztése (Ea: Gazd. felelős)
  • Felügyelő Bizottság beszámolója. (Ea: Felügyelő Biz. elnöke)
  • Fegyelmi Bizottság beszámolója. (Ea: Fegyelmi Biz. elnöke)
  • 2018. évi költségvetés beterjesztése (Ea: Gazd. felelős)
  • Alapszabály módosítás
  • Az egyesülettel kapcsolatos napi ügyek megtárgyalása.

Tájékoztatom, hogy amennyiben a fenti időpontra a szavazásra jogosult tagság 50%-a + 1 fő nem jelenik meg, a megismételt közgyűlést 09:30-ra ismételten összehívom, mely közgyűlés, a megjelentek számára való tekintet nélkül határozatképes. Tekintettel a megtárgyalandók fontosságára, kérem pontos megjelenésével és aktív közreműködésével segítse elő munkánkat.

A továbbiakban a következőkről szeretném tájékoztatni:

A közgyűlésen a 2018. évi tagdíj befizetésére nincs mód!

Pénztári órák az egyesület Halőrházában: Minden szerdán 12:00-tól 14:00-ig

Ezen kívül:

február 24-én (szombaton) 09:00-tól 12:00-ig

március 10-én (szombaton) 09:00-tól 12:00-ig

március 24-én (szombaton) 09:00-tól 12:00-ig

A tagdíjbefizetés utolsó napja: 2018. március 24. Kérem a fenti időpontok betartását.

A kötelezően előírt központi tagnyilvántartási rendszer miatt, a tagdíjat csak személyesen, az alábbi okmányok bemutatása mellett lehet megtenni:

• Horgászigazolvány
  • Állami fogási napló leadását igazoló szelvény (amennyiben a naplót máshol adta le)
  • Személyi igazolvány + lakcímkártya

Kedves Horgásztársunk!

Kérjük, hogy amennyiben módja van rá személyi jövedelemadója 1%-val támogassa egyesületünket.

Adószámunk: 19581594-2-13

Kérem a fenti tájékoztató szíves tudomásul vételét.

Dunakeszi, 2018. január 12.

Horgásztársi üdvözlettel: Bánkuti György – elnök

buek2018

Fogásokban Gazdag Boldog Új Évet!

A szokatlanul enyhe időjárásnak köszönhetően a tó horgászható!
Változatlan árakon várjuk kedves látogatóinkat…

Évzáró

Néhány nap, és mindenki meghitt csendben ünnepli a keresztény világ legnagyobb ünnepét a Karácsonyt. Ilyenkor nem illik adatokkal, statisztikákkal, véleményekkel, összesítésekkel bombázni az ünneplőket.

Viszont célszerű számvetést készíteni, konzekvenciákat levonni, és a jövőn elgondolkodni ilyenkor év végén. Ezért választottam a mai napot, mert mindjárt vége van az évnek, de még nincs olyan ünnepi hangulat, hogy aki rákattint erre cikkre elhúzza a száját és azt gondolja:

„Mit akar ez ilyenkor statisztikákkal, adatokkal, jövőtervekkel? Mindjárt gyertyagyújtás, a gyerekek már toporognak, a halászlé gőzöl, a potykaszeletek bepanírozva, teljes a hangulat… (nota bene, az anyósom sem jön az idén…)”

No ezt elkerülendő írom ezt az év végi szösszenetet.

Hát akkor csapjunk bele.

2017 januárjában az ötéves ciklus lejártával új vezetőség állt fel az egyesületben. Nagy részüknek volt már némi rálátása a vezetőségi munkára, de megválasztásra kerültek olyan tagok is, akik hatalmas lelkesedéssel és ugyanilyen tapasztalatlansággal vágtak bele a munkába és nagyon hamar szembesülniük kellett azzal, hogy egy horgászegyesület működtetése nem csak abból áll, hogy „hozzatok bele halat…..” Sőt.

Viszont mindenki dicséretére el kell mondanom, hogy a vezetőség, a vártnál rövidebb idő alatt „összeállt” és elkezdhettük az érdemi munkát. Nem mondom, kisebb-nagyobb zökkenők voltak, voltak téves értelmezések, hibás kommunikációk és egyebek, de egy új testületnél az első év mindig az összeszokás, egységesedés ideje. Úgy érzem, ez mostanra megtörtént.

Lássuk a tényeket:

2016-ban – ugyanúgy, mint az azt megelőző években – a telepítések szerződés alapján, terv szerint történtek. Sajnos a beszerzési források beszűkülése, és ez által az árak stabilitásának kibillenése igen nehéz helyzetbe hozta az akkori vezetőséget, így nem minden a tervek szerint történt. 2017-ben ennek a labilis halbeszerzési helyzetnek a megszüntetése érdekében kerestünk, és szerencsére találtunk egy olyan beszállítót, aki stabilan és mindenki által követhetően vállalta a szállítást. Év végén elmondhatjuk, hogy telepítéseink, az általunk tervezett módon, időben, gyakorisággal és kiváló minőségben lettek végrehajtva.

Jöjjön egy kis statisztika:

nem mérhető 1 Süllő: 100 kg méretes
0,8-tól – 2,5 kg-ig
Fehérhal nem volt 0 2 2400 Kg

Láthatjuk, hogy 2017-ben, kevesebb alkalommal viszont mennyiségében több halat tettünk a tavunkba. Még nem készültek el a végleges számítások, de az eddigi nyilvántartás adatai alapján – cca. 10%-os elhullási arány, valamint azon halak beszámításával, amelyek „különleges módon” hagyták el a vízterületet, – körülbelül 65-70% volt a visszafogás aránya. A végleges adatokat később tesszük közzé.

Úgy érzem látható az, hogy elindult valami. De ne verdessük a mellünket, mert még a neheze hátra van.

Nézzük a látogatottságunkat:

Horgászatok száma
2016 2017 (nov. 30-ig)
Tagi horgászatok: 3889 fő Tagi horgászatok: 3970 fő
Napijegyes horgászatok: 5823 fő Napijegyes horgászatok: 7026 fő

Láthatjuk, hogy amíg a tagok horgászatának száma gyakorlatilag ugyanazon a szinten mozog, a vendéghorgászatok száma növekedett. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy a látogatottság ilyen mérvű növekedéséhez nagyban hozzájárult az, hogy a szezon megkezdése előtt néhány új területi jegy kategóriát vezettünk be.

A teljesség igénye nélkül:

• Hétvégi jegy
  • Bojlis jegy
  • 24 órás jegy
  • Sportjegy 2 botos

Ezeknek a jegykategóriáknak a bevételnövelő hatása kétségtelen, mértéke most van elemzés alatt. Előfordulhat, hogy 2018-ban ezekben is némi változtatás lesz. Szeretnénk tavunkat még vonzóbbá tenni a vendéghorgászok számára.

Hozzá kell tenni azt is, hogy a látogatottság növekedése rákényszerít bennünket az ellenőrzések hatékonyabbá tételére is. 5 fő állami vizsgával és az ezzel járó jogosultsággal rendelkező Társadalmi Halőr, és 35 fős önkéntes egyesületi ellenőrgárda próbálta, próbálja a szabálytalan horgászást és az ezzel járó egyéb (… hm… hogy is mondjam… a hallopás olyan csúnya szó… de hát az! …) ”dolgokat” a legminimálisabbra csökkenteni, illetve megszüntetni. Reméljük egyre inkább több mint kevesebb sikerrel.

A horgászok fogadásában, eligazításában kiszolgálásában is változások voltak. A halőrházban működő mini büfé és horgászbolt régi bérlője „technikai okokból” visszamondta bérlői jogosultságát (gyönyörű kislánya született. Gratulálunk).

Új bérlőnk igyekezett zökkenőmentesen folytatni a tevékenységet, amit az eddigi megítélésünk alapján kifogástalanul végez. Választékbővítéssel és új szolgáltatások bevezetésével lendített is a horgászok ellátásának minőségén. (Ezt látogatóink mondják).

Ennyit a 2017. év történéseiről. Ráadásként azért el kell mondani, hogy a jogszabályi változások sem könnyítették a helyzetünket, de ez nem ennek az összefoglalónak a témája. Igyekszünk valamennyi törvényt és előírást maradéktalanul betartani.

Az idei évben a természet egy újabb nem kis problémával szembesített bennünket. Köztudomású, hogy minden lefolyástalan vízterület „öregszik”. Ahogy azt annak idején Váradi professzor úr mondta: „Minden bányatóból előbb-utóbb tölgyfaerdő lesz. De ne essünk kétségbe, ehhez két-háromezer évre van szükség.”

Ez a jelenség akkor is bekövetkezik, ha egyébként a vízterület érintetlen.

Gondoljunk bele, a mi tavunkon a betelepített halak ürüléke, a bedobott, de a halak által el nem fogyasztott szerves anyag bomlása mind-mind gyorsítja ezt a folyamatot. Röviden legyen elég annyi, hogy amíg tavunk vízminőségileg 2014-ben horgászatilag „kiváló” minősítést kapott, az idei évben ez „elfogadható” minősítésre esett vissza. Ez mínusz két fokozat. Kétségbeesésre nincs ok, viszont az elvégeztetett szakértői vizsgálat kötelezően elvégzendő beavatkozásokat írt elő. Nem írom le a feladatokat, de tudni kell, hogy a szükséges anyagok és berendezések nem olcsó dolgok. A jövő év fő feladata lesz ennek kigazdálkodása (is). Ezeken kívül természetesen a horgásztatás minősége, a megfelelő halasítás, mind-mind feladatunk.

Kedves Látogató(k)!

Tagok és vendégek egyaránt. A fentiekből látható, hogy ezeket a feladatokat a vezetőség egyedül, csak nehezen tudja megoldani. Örömmel veszünk bármilyen segítő szándékú ötletet, véleményt, hiszen a Dunakeszi Kavicsbányató hosszú évek óta annyi örömöt, élményt, (meg kudarcot is) adott nekünk, hogy megérdemli azt, hogy vigyázzunk rá, óvjuk, és olyan szinten működtessük, hogy az utánunk jövő horgásznemzedék is tudja élvezni a tó adta lehetőségeket.

Lesz még egy elnökségi ülésünk, egy Közgyűlésünk, is ahol a 2018-as év konkrét feladatait, illetve a szabályokban, a horgászat rendjében kötelezően előírt, vagy a magunk által szükségesnek tartott változásokat maghatározzuk. Természetesen ezeket a döntéseket, változtatásokat időben horgásztársaink tudomására hozzuk.

Befejezésül kedves honlaplátogatóinkak, családjaiknak és rajtuk keresztül a horgászoknak és nem horgászoknak, szóval mindenkinek a Dunamenti Sporthorgász Egyesület Elnöksége és tagsága nevében kívánok nagyon boldog békés Karácsonyt, és sikeres Boldog Újévet!

JÖVŐRE VELETEK UGYANITT!

Horgászüdvözlettel:

Bánkuti György – elnök

Hírhozó Jelenti

Szevasztok.
Ismét itt vagyok, a mostani jelentésem rövid is lesz, meg kizárólag egy témára szorítkozik.
gyulekezo

Amint azt a honlapon, Facebook oldalunkon meg még jó pár helyen láthattátok, november 26-án egyesületünk több évtizedes hagyományait folytatva közösségi munkát szervezett. Ezzel igyekszünk megtakarítani azt a pénzt, amit az apróbb javítások, kisebb beruházások, és nem utolsósorban a tópart rendbetételére egyébként vállalkozóknak ki kellene fizetni. Felhívásunk, – őszinte örömünkre – nem csak tagjainknál talált meghallgatásunkra, hanem a nyáron nálunk táborozó Zirzen Janka Gyermekotthon közösségi nevelésben részesülő gyermekei, valamint nevelőik is jelentkeztek.

Szombat reggel fél hétkor már gyülekeztek az önkéntesek annak ellenére, hogy olyan nyálas ködös esőre hajló idő fogadott bennünket, hogy első gondolatként az jutott eszünkbe, hogy „itt valahol egy horgásztónak kellene lenni”. Szerencsére, mire a munkát megkezdtük valamelyest kitisztult a levegő és a ködszitálás is abbamaradt. Szabályaink szerint a 70 életévét betöltött tagjainknak nem kötelező közösségi munkát végezni, de hál’ istennek ezt a „régóta fiatal” horgásztagjaink nem veszik magukra nézve szentírásnak. A titkár úr felállította az „akcióbrigádokat” és kiosztotta a munkát.

munka

A nevelőotthoni gyerekeknek olyan munkát akartunk adni, ami koruknak és fizikai erejüknek megfelel, de ők közölték, hogy minden munkát el tudnak végezni. Pillanatok alatt megváltozott a Halőrház környéke, eltűntek a levélkupacok, az itt-ott fellelhető talajegyenetlenségek is „kiegyenesedtek. Ez mind-mind a gyerekeknek és nevelőiknek a keze munkáját dicséri. A tópart teljes hosszának feltakarítása, a falevelek összesöprése, kupacolása rendben megtörtént. Szombat délelőttre szert tettünk két teherautóra is, ami a levelek gyűjtőhelyre szállításában volt segítségünkre.

13 órára a tervezett munka maradéktalanul elkészült.

munkavege

Közben egyesületünk nőtagjai elkészítették az ebédet is. Olyan, de olyan gulyásleves készült, amire jelzőket is alig lehet találni.

Mennyiségéről pedig annyit, hogy valamennyi résztvevőnek életkortól és rendfokozattól függetlenül bőven jutott ennivaló.

És most jöjjenek az érdekességek:
ebed

Büfésünk saját felajánlása eredményeképpen minden felnőtt korú résztvevő némi „szíverősítőt” is kaphatott. Arra nagyon figyeltünk, hogy aki kocsival volt, ne igyon szeszesitalt. A gyerekek forró teát, üdítőt fogyasztottak, szintén a felajánlásból, sőt, a gulyáslevesbe való csipetkét férfiember létére saját kezűleg (!!!) készítette el, a tésztagyúrást is beleértve. Köszönet érte.

Összegezve a napot elmondhatjuk, hogy a tervezett munkát elvégeztük, az ebéd ízletes, a hangulat jó volt.

Külön köszönet a Bolyai Gyermekotthonok igazgatóhelyettesének, Varga Jutkának, a gyermekeket támogató alapítvány képviselőjének, a Zirzen Janka Gyermekotthon közösségi nevelésben részesülő gyerekeinek (személyiségi jogok miatt nevüket nem írhatom ki) és Fűkő Ferenc nevelő úrnak, a jó hangulatért, és a kiváló munkájukért.

No egyelőre ennyit aztán majd egy évzárót is tartunk.